arturo mam pytanie co się pojawia w górnym prawym rogu wyświetlacza oprocz biegu taki mały jakis znaczek.
Wymiana przegubów wewnętrznych a ustawienie zbierzności
Zwiń
X
-
ja rozpinam zawsze sworzeń od zwrotnicy, a nie od wahacza i zbieżności nigdy nie ustawiałem - nie twierdzę, że nie powinienem, ale nigdy opon mi po takim zabiegu nie zcięło i zawsze auto prowadziło sie jak poprzednio - na chłopski rozum to połączenie sworzeń zwrotnica jest nieregulowalne, więc nic się w geometrii zawieszenia zmienić nie powinno
Komentarz
-
-
Widzisz jakams róznice na kierownicy? Jezeli tak to zbieznosc trzeba robic, ja w zeszłym tygodniu zmienialem sworzen dolny + tulejke na wahaczu - lekka róznice na kierownicy widze - wiec zbieżnośc bede robił ale wczesniej zrobie to samo z lewej strony choć tam sworzen nie daje oznak do wymiany ale tulejke wahacza po mojemu trza by wymienic.... a zeby później nie robic znów zbieznosci to trzeba odrazu to uczynic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik79ja rozpinam zawsze sworzeń od zwrotnicy, a nie od wahacza i zbieżności nigdy nie ustawiałem - nie twierdzę, że nie powinienem, ale nigdy opon mi po takim zabiegu nie zcięło i zawsze auto prowadziło sie jak poprzednio - na chłopski rozum to połączenie sworzeń zwrotnica jest nieregulowalne, więc nic się w geometrii zawieszenia zmienić nie powinno
Ja miałem do wymiany sworzeń wahacza i przed wymianą kierownica była leciutko w lewo skrzywiona przy jezdzie prosto a po wymianie juz w lekko w prawo Dodam że drązek kierowniczy nie był rozpinany Co Ty na to ? :-)
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
[quote="roLLo hmmm.. nie powinno się nic zmienić ?? Ciekawe :diabelski_usmiech
Ja miałem do wymiany sworzeń wahacza i przed wymianą kierownica była leciutko w lewo skrzywiona przy jezdzie prosto a po wymianie juz w lekko w prawo Dodam że drązek kierowniczy nie był rozpinany Co Ty na to ? :-)[/quote]
może trochę po czasie, ale odpowiem koledze roLLO:
w wątku nie było mowy o wymianie sworznia, ale o koniecznosci rozpiecia wahacza od zwrotnicy, w OI mozna to zrobic poprzez:
1. odłączenie sworznia od zwrotnicy poprzez rozpiecie stożka Morsea (sworzeń pozostaje na wahaczu) lub
2. poprzez odkręcenie trzech śrubek mocujących sworzeń do wahacza (sworzeń pozostaje w zwrotnicy)
podtrzymuję swoje stwierdzenie, że w przypadku nr 2 ustawienie geometrii jest praktycznie nieodzowne bo te trzy śrubki są przykręcane poprzez otwory umożliwiające regulację (kąta pochylenia koła - jak się mylę to mnie poprawcie), a na pewno dające możliwośc przykręcenia ich w innej pozycji niż przed odkręceniem, a dla przypadku 1 nie jest konieczne (choć sprawdzić nie zaszkodzi) bo jak pisałem wcześniej połączenie stożkowe jest raczej nieregulowane (jak się mylę to też prosze o poprawę)
jak ktoś wymienia sworznie to musi te trzy śrubki odkręcić, więc bez ustawienia geometrii się nie obejdzie,
wiele osób ma problemy z rozpieciem połączenia stożkowego sworzeń - zwrotnica i dlatego odkręcają sworzeń od wahacza, co daje potem konieczność "robienia zbieżności"
Komentarz
-
-
oj namieszałeś, prawidłowo powinno być tak:
podtrzymuję swoje stwierdzenie, że w przypadku nr 2 ustawienie geometrii jest praktycznie nieodzowne bo te trzy śrubki są przykręcane poprzez otwory umożliwiające regulację (kąta pochylenia koła - jak się mylę to mnie poprawcie), a na pewno dające możliwośc przykręcenia ich w innej pozycji niż przed odkręceniem,a dla przypadku 1 nie jest konieczne (choć sprawdzić nie zaszkodzi) bo jak pisałem wcześniej połączenie stożkowe jest raczej nieregulowane (jak się mylę to też prosze o poprawę)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez petrasoj namieszałeś, prawidłowo powinno być tak:
podtrzymuję swoje stwierdzenie, że w przypadku nr 2 ustawienie geometrii jest praktycznie nieodzowne bo te trzy śrubki są przykręcane poprzez otwory umożliwiające regulację (kąta pochylenia koła - jak się mylę to mnie poprawcie), a na pewno dające możliwośc przykręcenia ich w innej pozycji niż przed odkręceniem,a dla przypadku 1 nie jest konieczne (choć sprawdzić nie zaszkodzi) bo jak pisałem wcześniej połączenie stożkowe jest raczej nieregulowane (jak się mylę to też prosze o poprawę)
Komentarz
-
Komentarz